Kostpolitik

Uddrag fra skolens kostpolitik:

Aakjærskolen har en kostpolitik, der ligger i forlængelse af Skive Kommunes kostpolitik. Vi arbejder målrettet for at børn, forældre og personale er kostbevidste, og at dette er en implementeret del af skolens hverdag.
Forkert sammensat kost kan resultere i en række negative følger, som f.eks.: Sløve eller hyperaktive elever der har svært ved at lære, overvægt, spiseforstyrrelser mm.

Konsekvenser på lang sigt kan være: hjerte-karsygdomme, kræft, sukkersyge mm. Børns kostvaner grundlægges i de første år – gode som dårlige - og det er derfor vigtigt, at skolen er opmærksom på elevernes kost.

Mål:

• At skabe kostvaner som fremmer sundhed og velvære hos eleverne.
  • At fremme elevernes koncentration og energi med henblik på øget udbytte af undervisningen – herunder de fysiske aktiviteter.
  • At få kendskab til og forebygge kostrelaterede sygdomme på længere sigt.